logolabel

Diëtistenpraktijk/coaching

Het is weer december!

Het is  weer december. Na Sinterklaas staat binnenkort de kerst weer voor de deur. En daarna natuurlijk oud en nieuw met in januari nog de nieuwjaarsborrels. Hoe overleef je december nou zonder in januari je broek niet meer dicht te krijgen? Hier volgen wat tips.

1)      Houd het rustig. Je hoeft rond kerst niet én kerstkransjes én chocoladekerstballen én een gevulde amandelkrans  te eten. Je kunt er ook gewoon eentje kiezen.

2)      Tip 1 geldt ook voor het kerstdiner. Ben je ergens uitgenodigd en krijg je er meerdere overdadige gangen? Laat dan van elke gang minstens de helft op je bord liggen.

3)      Blijf bewegen en beweeg eventueel wat extra. Loop na het kerstdiner lekker een rondje om het diner te laten zakken. Plan een extra sportrondje in.

4)      Eet met kerst niet de hele dag door. Als je een kerstontbijt en een kerstdiner hebt, neem dan een lichte lunch en snoep niet de hele tijd tussendoor.

5)      Heb je toch een keer meer gegeten dan de bedoeling was? Compenseer dat de volgende dag(en) door niet te snoepen en eventueel iets minder te eten dan normaal.

6)      Drink niet alle dagen alcohol, maar plan regelmatig een alcoholvrij dagje in.

7)      GENIET: Eet de dingen die je zo lekker vindt, maar die ongezond zijn en geniet ervan. Eet ze bewust, proef ze, laat dat mondgevoel tot je doordringen, maar eet ze vooral niet gedachteloos weg.

Fijne feestdagen!

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Comments are closed.